Майбутнє інтернет-продажів в Україні. Європейська практикаПро світові тенденції щодо інтернет-продажів та про приклад створення посередника між виробниками та аптеками для належного виконання маркетингових послуг, розповів у своїй доповіді партнер ОМП – Ігор Огороднійчук , в рамках міжнародного фармацевтичного форуму «Аптеки Світу–2020», що відбувся 6-7 серпня 2020 року в Одесі.

Ще у червні 2016 року, на конференції Аптеки світу, ОМП наголошувало про необхідність створення посередника між виробниками та аптеками для належного виконання маркетингових послуг.
Хто дослухався – створили потужні та успішні агентські компанії.

Приклад – ми самі – ОМП Маркетинг

Ми ще тоді відчули необхідність і створили необхідний ринку сервіс. Сьогодні – це компанія, яка надає послуги національним і міжнародним виробникам.

Розвиток тенденцій щодо Інтернет продажів ліків

  • Вимога суспільства:Майбутнє інтернет-продажів в Україні. Європейська практика
    люди хочуть отримувати ліки з доставкою.
  • Виробники:
    відверто шукають альтернативний канал.
  • Зацікавленість бізнес гравців з інших галузей:
    в ЛЗ бачать перспективи свого росту.
  • Результат – повна зупинка дистанційної торгівлі ЛЗ і доставки неможлива.
  • Держава намагається нам нав’язати європейські цінності законодавчого регулювання.
  • Бізнес дивиться на американські тенденції розвитку і цьому допомагає глобалізація.
  • В Україні всі ЛЗ – стали давно простим товаром (стиль промоції, знижки та інше).

Європейське регулювання – продаж ЛЗ на відстані

Основи регулювання: директива ЄС 2001/83/EC. Все регулювання директиви направлено на припинення поширення фальсифікату.

Базові положення цікаві для нас:

  • Дистанційна торгівля лише ліцензованими компаніями;
    Бути у спеціальному переліку торгівців на відстані;
    Сайти, з яких здійснюється продаж, мають містити обов’язкові реквізити (включно зі знаком якості — логотипом).

В багатьох країнах Європи дистанційна торгівля OTC препаратами через інтернет та їх доставка поштою дозволена законодавством.

Ніяка реклама не повинна створювати враження, що послуги інтернет-аптеки будуть доступні в певному регіоні чи певному колу осіб.

Рекомендації ОМП.

Не можете побороти – очолюйте!

  • Аптечні мережі повинні задуматися над власними веб сторінками, де можливе резервування та продаж;
  • Аптечні мережі повинні розширювати доставку, свою, або використовувати послуги доставки третіх особі;

Власні інтернет сайти з продажу дозволяють:

  • Будувати успішний онлайн маркетинг ЛЗ на сайтах (це промоція, рекомендації, топ пошуку, відверта реклама);
  • Створити свої онлайн платформи спілкування з провізорами для виробників та заробляти на цьому, а головне контролювати трафік і інформацію;
  • Отримувати контакти покупців та продавати більше.

Майбутнє інтернет-продажів в Україні. Європейська практика