Про світові тенденції щодо інтернет-продажів та про приклад створення посередника між виробниками та аптеками для належного виконання маркетингових послуг, розповів у своїй доповіді партнер ОМП – Ігор Огороднійчук , в рамках міжнародного фармацевтичного форуму «Аптеки Світу–2020», що відбувся 6-7 серпня 2020 року в Одесі.
Ще у червні 2016 року, на конференції Аптеки світу, ОМП наголошувало про необхідність створення посередника між виробниками та аптеками для належного виконання маркетингових послуг.
Хто дослухався – створили потужні та успішні агентські компанії.
Приклад – ми самі – ОМП Маркетинг
Ми ще тоді відчули необхідність і створили необхідний ринку сервіс. Сьогодні – це компанія, яка надає послуги національним і міжнародним виробникам.
Розвиток тенденцій щодо Інтернет продажів ліків
- Вимога суспільства:
люди хочуть отримувати ліки з доставкою. - Виробники:
відверто шукають альтернативний канал. - Зацікавленість бізнес гравців з інших галузей:
в ЛЗ бачать перспективи свого росту. - Результат – повна зупинка дистанційної торгівлі ЛЗ і доставки неможлива.
- Держава намагається нам нав’язати європейські цінності законодавчого регулювання.
- Бізнес дивиться на американські тенденції розвитку і цьому допомагає глобалізація.
- В Україні всі ЛЗ – стали давно простим товаром (стиль промоції, знижки та інше).
Європейське регулювання – продаж ЛЗ на відстані
Основи регулювання: директива ЄС 2001/83/EC. Все регулювання директиви направлено на припинення поширення фальсифікату.
Базові положення цікаві для нас:
- Дистанційна торгівля лише ліцензованими компаніями;
Бути у спеціальному переліку торгівців на відстані;
Сайти, з яких здійснюється продаж, мають містити обов’язкові реквізити (включно зі знаком якості — логотипом).
В багатьох країнах Європи дистанційна торгівля OTC препаратами через інтернет та їх доставка поштою дозволена законодавством.
Ніяка реклама не повинна створювати враження, що послуги інтернет-аптеки будуть доступні в певному регіоні чи певному колу осіб.
Рекомендації ОМП.
Не можете побороти – очолюйте!
- Аптечні мережі повинні задуматися над власними веб сторінками, де можливе резервування та продаж;
- Аптечні мережі повинні розширювати доставку, свою, або використовувати послуги доставки третіх особі;
Власні інтернет сайти з продажу дозволяють:
- Будувати успішний онлайн маркетинг ЛЗ на сайтах (це промоція, рекомендації, топ пошуку, відверта реклама);
- Створити свої онлайн платформи спілкування з провізорами для виробників та заробляти на цьому, а головне контролювати трафік і інформацію;
- Отримувати контакти покупців та продавати більше.