Пандемія – Mamma Mia! або АМКУ за нової добиВ рамках 14-ї Міжнародної конференції-практикуму «Фармбюджет–2021», що відбулася 10–11 вересня 2020 р., Микола Орлов, партнер юридичної компанії «ОМП», окреслив підходи в діяльності АМКУ в період пандемії.

Наразі компанії активно промотують свої препарати, зокрема поширюють інформацію в мережі Інтернет. У зв’язку з пандемією COVID-19 АМКУ підвищив увагу до такої інформації.

Нові випробування, але старі підходи АМКУ до Фарми, зокрема:

  • боротьба з інформацією, що вводить в оману;
  • боротьба з підвищенням цін як проявом антиконкурентних узгоджених дій.

При цьому пильну увагу АМКУ приділяє інформації про вплив препаратів на COVID-19 , оскільки, на думку регулятора, більшість населення сприймає на віру отримані через рекламу відомості про лікарські засоби та медичні вироби.

Найчастіше АМКУ розслідує випадки поширення подібної інформації. Паралельно АМКУ надав рекомендації щодо як розміщення інформації про лікарські засоби у зв’язку з пандемією, так і встановлення цін на медичні вироби.

Останні рекомендації АМКУ надав 31 березня 2020 р., якими радить виробникам утриматися від реклами лікарських засобів, зміст якої стосується лікування коронавірусів, та утриматися від будь-яких дій, які можуть привести до підвищення цін. А 17 квітня надано рекомендації аптечним закладам щодо розширення кола постачальників медичних масок та встановлення рівня націнки, який забезпечить більш прийнятні роздрібні ціни.

Також спікер зазначив, що АМКУ вже накладено штрафи на деякі компанії за поширення інформації, що вводить в оману. Водночас інші компанії відбулися лише рекомендаціями.

Для щотижневика “Аптека”