Legal Alert.<br>Основні порушення, виявленні АМКУ щодо маркування та реклами дезінфекційних та/або антисептичних засобів. Шановні колеги!

Антимонопольний комітет України (далі – АМКУ) провів розслідування за результатами яких 22 жовтня 2020 року надав виробникам дезінфекційних та/або антисептичних засобів рекомендації (далі – Рекомендації), які містять застереження від поширення неправдивої, неповної або неточної інформації про антисептичні чи дезінфекційні властивості спреїв, розчинів, гелів, серветок та інших засобів, а також про їхню здатність знищувати віруси, у тому числі й SARS-CoV-2, з метою стимулювання споживачів до придбання продукції.

Звертаємо Вашу увагу на основні порушення, виявленні АМКУ щодо маркування та реклами дезінфекційних та/або антисептичних засобів.

Так, поширенням інформації (на упаковках, етикетках, в рекламі, інформаційних повідомленнях тощо), яка вводить в оману споживачів, зокрема може вважатися:

  • Стимулювання споживачів до придбання продукції шляхом викладення інформації із використанням похідних від Коронавірус/COVID слів та/або візуального зображення вірусу без достатніх підстав.

Позначення Legal Alert.<br>Основні порушення, виявленні АМКУ щодо маркування та реклами дезінфекційних та/або антисептичних засобів. Legal Alert.<br>Основні порушення, виявленні АМКУ щодо маркування та реклами дезінфекційних та/або антисептичних засобів. на лицьовій стороні етикетки продукції, за рахунок способу розміщення інформації, у поєднанні з іншими позначеннями, які свідчать про призначення продукції, може сприйматися як таке, що означає повідомлення про здатність продукції до знищення коронавірусу SARS-CoV-2.

  • Зазначення інформації щодо властивостей засобу, що не відповідає даним технологічної документації та без дотримання Порядку державної реєстрації дезінфекційних засобів. Поширення оманливої інформації про час ефективної дії, мінімально необхідної кількості засобу, поширення інформації, що засіб знешкоджує конкретний відсоток бактерій (95%, 99%, 99,9%, до 100% тощо) за відсутності відповідних випробувань.

Маркування продукції, зокрема, позначення «знищує до 100% бактерій та вірусів», повідомляє про її бактерицидні, віруліцидні властивості та бактеріостатичну, противірусну тощо здатності, які повинні бути підтверджені результатами відповідних лабораторних досліджень та документів, перелік яких регламентовано Порядком державної реєстрації (перереєстрації) дезінфекційних засобів, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 03.07.2006. Повідомлення у маркуванні Продукції про антибактеріальну та / або віруліцидну властивості засобу, у тому числі у відсотках, без проведення клінічних / лабораторних досліджень та / або належного підтвердження у вигляді висновків компетентних органів, є неточною інформацією.

Також, маркування продукції має містити інформацію щодо переліку мікроорганізмів, оскільки повідомлення у маркуванні продукції про знищення невизначених бактерій та вірусів без належного підтвердження компетентними органами, лише на підставі наявності у складі спирту, має ознаки поширення неповної інформації.

Наприклад, АМКУ визнав порушеннями такі маркування:

  1. попередження вторинного інфікування;
  2. пролонгована, тривала антимікробна дія;
  3. дія на штами бактерій, стійких до антибіотиків;
  4. знищення до 99 %, до 100 % бактерій та/або вірусів
  5. 100 % антимікробна активність тощо;
  6. можна застосовувати навіть для дітей, наприклад, для профілактики пелюшкового дерматиту;
  7. рекомендовано дітям і майбутнім мамам;
  8. безпечно для немовлят та вагітних;
  9. всі склади стимулюють епітелізацію ран – прискорюють загоєння пошкоджень шкіри.

Оскільки зазначені вислови прямо не передбачені результатами відповідних лабораторних досліджень та висновками Державної санітарно-епідеміологічної служби (далі – СЕС), АМКУ вважає таке маркування неправомірним.

  • Маркування «органічна/біоорганічна продукція» без дотримання вимог Закону України «Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції»

Реалізація продукції, що вводиться в обіг як органічний продукт здійснюється відповідно до вимог законодавства у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції. Реклама будь-якого неорганічного продукту як органічного, у тому числі використання напису «органічний продукт» у власних назвах та торговельних марках, вважається недобросовісною рекламою (рекомендації АМКУ №43-рк від 22 жовтня 2020 року).

Наприклад, АМКУ визнав порушеннями такі маркування:

  1. іноваційна формула;
  2. біоорганічний склад;
  3. 100% natural.

Нагадуємо, у разі виявлення фактів поширення суб’єктами господарювання інформації, яка вводить споживачів в оману, АМКУ попереджає про потенційне вживання всіх передбачених Законом «Про захист від недобросовісної конкуренції» заходів, в тому числі й накладення штрафів у розмірі до 5% доходу компанії за попередній рік.

***
Сподіваємося, що зазначена інформація буде для Вас корисною. У разі наявності у Вас запитань ми з радістю надамо на них відповідь.

Більш детально проконсультує Вас з цього питання – старша юристка Юридичної фірми ОМПМарина Червєнкова

З повагою,

ОМП